• +48 517 731 117

DIETA PRZY TRĄDZIKU


Podczas naszych konsultacji i spotkań często rozmawiamy na temat Waszej diety 🙂
Temat długi, ale bardzo ważny 😃
Dlatego postanowiłam, że dzisiejszy post napisze dla Was wspaniała dietetyk mgr Alicja Szwan i skupimy się na diecie przy trądziku. Dodatkowo mamy dla Was PREZENT i każdy Klient Instytutu będzie mógł skorzystać z 10% rabatu na kurację dietetyczną właśnie u Alicji 😉

CO POGARSZA STAN CERY?

Na pogorszenie stanu skóry wpływ ma przede wszystkim żywność przetworzona o wysokim indeksie glikemicznym, a także nadmiar węglowodanów prostych.
Produkty o wysokim IG to między innymi słodycze, produkty cukiernicze, pieczywo pszenne, wyroby z mąki pszennej, ciastka, batoniki, płatki śniadaniowe, słodkie napoje, gotowe dania do odgrzania, fast foody itp. Zawierają dużo tłuszczu, cukru i dodatkowych substancji szkodzących naszej skórze.
Warto ograniczyć również spożycie nabiału, a w szczególności mleka – jego nadmierne spożycie wpływa na nasilenie trądziku. Lepiej wybrać jogurt naturalny, kefir czy twaróg, bo są to produkty fermentowane i dostarczają nam cennych probiotyków. Kolejnym produktem nasilającym trądzik jest kakao i czekolada. Naszej skórze szkodzi również spożywanie nadmiernej ilości tłuszczów zwierzęcych zawartych w mięsie wieprzowym, wędlinach, czy smalcu.

Jakie produkty wpływają korzystnie na stan skóry?
Jeżeli chcemy poprawić stan naszej cery, ważne jest aby wesprzeć ją od środka, spożywając pełnowartościowe produkty dostarczające witamin i składników mineralnych. Nasza skóra podziękuje nam, jeśli każdego dnia będziemy spożywać minimum 400g warzyw i owoców. Zalecenia mówią, żeby było to nawet 700g! Przy problemach z trądzikiem ważne jest to, aby spożywać produkty przeciwzapalne, a ich źródłem są właśnie owoce i warzywa.

SKŁADNIKI POMOCNE W WALCE Z TRĄDZIKIEM:

💚Kwasy omega-3 – mają potencjał przeciwzapalny, a ich źródłem są tłuste ryby morskie, ale również orzechy włoskie i siemię lniane. Ciekawostka: czy wiesz że... Aby w pełni wykorzystać potencjał odżywczy siemienia lnianego trzeba je zmielić bezpośrednio przed podaniem. Całe ziarenka są niestety ciężkie do strawienia i nasz organizm często wydala je w niestrawionej formie.
💚Zdrowe tłuszcze – Zwiększają elastyczność skóry, dostarczają wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, posiadających działanie przeciwzapalne. Warto włączyć do diety awokado, oliwę z oliwek, olej lniany, czy olej z wiesiołka, a także orzechy, pestki i nasiona.
💚 Cynk – ogranicza namnażanie bakterii, zmniejsza stan zapalny i korzystnie wpływa na niwelowanie zmian skórnych. Jego źródłem są m.in. orzechy, ziarna słonecznika, pestki dyni, kasza gryczana, otręby, strączki.
💚 Kurkuma – jest silnym przeciwutleniaczem, redukuje stan zapalny i poprawia koloryt cery. Warto stosować ją razem ze szczyptą pieprzu Cayenne, który poprawia jej działanie.
💚 Witamina A oraz beta karoten – witamina A wpływa na zmniejszenie wydzielania łoju oraz poprawę nawilżenia skóry. Źródłem witaminy A i beta karotenu są pomarańczowe i czerwone owoce i warzywa, m.in. marchew, dynia, papryka, pomidory, brzoskwinie, morele.
💚 Pełnoziarniste produkty zbożowe – ciemny makaron, ryż brązowy, kasze gruboziarniste, mąka orkiszowa itp. Posiadają niski indeks glikemiczny, przez co nie powodują nadmiernego wzrostu poziomu insuliny we krwi. Nadmiar insuliny prowadzi do zwiększonej produkcji sebum. Dodatkowo są źródłem błonnika, który korzystnie wpływa na perystaltykę jelit.
💚 Woda - jeśli mało pijesz, twoja skóra może być sucha, łuszcząca się, ziemista lub pozbawiona blasku. Z diety warto wyeliminować wszelkie słodkie napoje gazowane, a zastąpić je czystą wodą mineralną. Zaleca się, aby pić minimum 1,5-2 litry wody na dzień.
💚Jedyną witaminą jaką warto, a nawet trzeba suplementować, jest witamina D3. W naszym organizmie działa wielokierunkowo, poprawia odporność i wpływa na prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Jej wpływ na skórę też jest znaczący: ogranicza produkcję serum oraz hamuje namnażanie się bakterii wywołujących trądzik. Pamiętaj, aby kupić preparat w formie leku, a nie suplement 🙂 Zalecana dawka dla osób dorosłych to 2000IU/dobę. Suplementację warto skonsultować z lekarzem.
O czym jeszcze warto pamiętać?
Jeżeli chcemy poprawić stan naszej cery, ważne jest aby ograniczyć jedzenie na mieście oraz spożywanie gotowych i przetworzonych dań. Najlepiej, jeśli posiłki będą przygotowywane w domu z pełnowartościowych składników. Nie zastępujmy zdrowego odżywiania suplementami!
Znacznie bardziej korzystne będzie zjedzenie sałatki, zdrowego obiadu, czy koktajlu, niż zjedzenie garści tabletek 🙂
mgr Alicja Szwan
dietetyk kliniczny
tel. 695 332 407
Alicja Szwan Dietetyk Blisko Ciebie
Dajcie koniecznie znać jak podobała Wam się taka forma przekazu i czy chcecie żebyśmy kontynuowały porady dietetyczne 🙂
Miłego dnia 😘



MYCIE TWARZY WODĄ Z MYDŁEM - temat rzeka 😃


Ileż to razy w gabinecie słyszałam, że tylko po umyciu twarzy mydłem czujecie, że jesteście dokładnie umyci? Tysiące...

Ja zawsze powtarzam Wam, że jeśli coś się mocno pieni i Was okrutnie ściąga po myciu to nie mogą to być powody do radości 😂 Naprawdę DA SIĘ dobrze i dokładnie umyć twarz, ale delikatnie, bez zaburzania jej bariery.

ZACZNIJMY OD POCZĄTKU. Dlaczego tak usilnie namawiam Was do zrezygnowania z mydła?

Mydło posiada pH około 7-8 czyli zasadowe, a nasza skóra ma odczyn pH 5,5. Stosując mydło zaburzamy lekko kwaśny odczyn naszej skóry, a co za tym idzie jej płaszcz ochronny. Przy długotrwałym stosowaniu mydła może dojść do uwrażliwienia i odwodnienia nawet najbardziej grubej i tłustej skóry.

Mydło często zawiera detergenty i inne substancje drażniące, które wymywają lipidy z naszej skóry, co ponownie może doprowadzić do podrażnień, wrażliwości i problemów z suchością skóry.

❌ Czy wiedzieliście, że mydło może doprowadzić nawet do trądziku? Nie tak bezpośrednio, ale odwodniona skóra może powodować jej wysuszenie, a to z kolei może zwiększyć łojotok. Z tego etapu już łatwo nam do prawdziwych zaburzeń w rogowaceniu i początku problemów ze skórą.

Często słyszę od Was także, że po każdym żelu, mleczku i innym preparacie myjącym dostajecie wysypu zmian zapalnych bądź wręcz przeciwnie, że skóra błyskawicznie się przesusza, jest ściągnięta, pojawiają się zaczerwienienia i uczulenia.

Dlaczego tak się dzieje? Widocznie nie znalazłaś/eś jeszcze kosmetyku IDEALNEGO dla Twojej skóry 🙂 Używanie przez dłuższy czas mydła, bardzo silnych detergentów, ciągłe stosowanie kwasów w pielęgnacji domowej, za częste peelingi, mycie twarzy preparatami z drobinkami, szorowanie jej różnorakimi szczoteczkami... itd może w błyskawiczny sposób doprowadzić do ZABURZONEJ BARIERY HYDROLIPIDOWEJ NASZEJ SKÓRY 🙁

Wtedy często słyszę od Was, że "nawet woda uczula", że nie możecie znaleźć odpowiedniego produktu do mycia i pielęgnacji. Dlatego pamiętajcie, że MYCIE to jeden z najważniejszych kroków domowej pielęgnacji i jeśli już tutaj popełnicie sporo błędów, mogą one Was dużo kosztować. Na źle umytej/ nie spłukanej / wyjałowionej / zaburzonej skórze żaden krem nie zdziała cudów 🙁
Pamiętajcie także, że długotrwale źle dobrane produkty do twarzy mogą spowodować przewlekły stan zapalny naszej skóry i jej przedwczesne starzenie.
Oczywiście w Instytucie pomożemy dobrać Ci IDEALNY preparat do mycia dla Twojej skóry ❤
Zaufaj Nam i umów się na konsultację.




TRĄDZIK POSPOLITY , SKÓRA TŁUSTA – OBALAMY MITY, PRZEDSTAWIAMY FAKTY NA TEMAT PIELĘGNACJI


Kto z Was boryka się z tym problemem?

Podczas naszej pracy zauważamy, że wiele z Was popełnia klasyczne błędy podczas domowej pielęgnacji.

Oto kilka wskazówek, które na pewno poprawią kondycję Waszej skóry:

1. NIE WYCISKAMY NIEDOSKONAŁOŚCI!!

Czyszczenie mechaniczne jest zabiegiem, który już dawno został wyparty przez nowoczesną kosmetologię. Wiedza w tej dziedzinie nieustannie się zmienia, więc musimy pamiętać, że gabinety w których wciąż wykonuje się czyszczenie manualne nie są na bieżąco z najnowocześniejszymi doniesieniami kosmetologicznymi.

Podczas „wyciskania”dochodzi do rozniesienia bakterii odpowiedzialnych za powstawanie trądziku i różnych niedoskonałości, a także doprowadzamy do powstawania blizn potrądzikowych, przebarwień oraz pogorszenia się stanu skóry.

2. NADMIERNE ODTŁUSZCZANIE SKÓRY

Przyjęta nieprawidłowa zasada przy pielęgnacji cery tłustej – zbyt częste odtłuszczanie. „Świecimy się” więc nieustannie staramy się zmatowić skórę, co prowadzi do wzmożonej aktywności łojowej. Gruczoły zostają intensywnie pobudzone do pracy i wytwarzają kolejną, ochronną warstwę sebum. Agresywna pielęgnacja domowa to bardzo częsta przyczyna pogorszenia się stanu skóry tłustej i mieszanej. Pamiętajmy więc, że nie powinno się używać żadnych kosmetyków, które w swoim składnie zawierają alkohol, związki zapachowe, zapychające, bądź fotouczulające.

3. BRAK NAWILŻANIA

W naszej pracy bardzo często spotykamy się ze stosowaniem przez Klientów tylko i wyłącznie kosmetyków seboregulujących, przeciwtrądzikowych , silnych maści, a często także antybiotyków. Musimy pamiętać o tym, że oprócz substancji wymienionych poniżej ważną rolę w pielęgnacji cery tłustej, trądzikowej stanowią również substancje nawilżające. Każda skóra – niezależnie od ilości naturalnego sebum potrzebuje składników nawilżających i wiążących wodę w naskórku m.in. kwasu hialuronowego, który będzie od zewnątrz dbał o stopień nawilżenia. Pamiętajmy także o tym, aby wybierać kosmetyki apteczne, dermokosmetyki, których skład i technologia pozwalają na przedostanie się substancji głębiej niżeli przy kosmetykach drogeryjnych.

Substancje pomocne w pielęgnacji cery trądzikowej:

- Siarka
- Kwasy owocowe
- Propolis
- Nadtlenek benzoilu
- Glinka
- Tlenek cynku
- Wyciągi z rumianku, rozmarynu, szałwii, oczaru wirginijskiego, nagietka, brzozy i kory dębu

4. ZŁUSZCZANIE

Pozbywanie się martwego naskórka jest przy występowaniu trądziku bardzo ważne, ponieważ blokuje on ujścia gruczołów łojowych. Nie każda metoda złuszczania naskórka będzie odpowiednia dla danego problemu cery trądzikowej. Jeśli na Twojej skórze występują zmiany zapalne czy torbiele ropne stanowią one absolutne przeciwwskazanie do zabiegów mechanicznych np. mikrodermabrazji. W takich przypadkach najskuteczniejsze mogą okazać się kwasy medyczne, które w sposób chemiczny rozpuszczają martwe komórki skóry nie nasilając choroby.

Wymieniłyśmy podstawowe problemy w walce z cerą problematyczną, których przestrzeganie z pewnością poprawi kondycję Waszej skóry.

W razie pytań zapraszamy na konsultację kosmetologiczną, gdzie chętnie posłużymy radą i odpowiemy na wszelkie wątpliwości.




PRECZ Z CELLULITEM!!

Drogie Panie! Na pewno nie jedna z Was boryka się z problemem „pomarańczowej skórki”.

Cellulit jest zmorą Naszych czasów i często mimo ćwiczeń czy diety nie jest wcale takim łatwym przeciwnikiem. Przyczyn jest mnóstwo. Zaczynając od złej diety, braku ruchu, zaburzeń hormonalnych, uwarunkowań genetycznych, po zbyt ciasne ubrania, czy też za częste chodzenie na obcasach!

Żeby poradzić sobie z tym defektem kosmetycznym potrzeba oczywiście systematyczności i działań na różnych polach. Jedną z ważnych rzeczy, o których musimy pamiętać podejmując walkę z cellulitem jest PIELĘGNACJA DOMOWA.

Dlatego też mamy dzisiaj dla Was znakomity przepis na domowy PEELING KAWOWY, który jest doskonały na te przypadłości.

Kofeina ma właściwości drenujące i wyszczuplające, pobudza komórki skóry do odnowy, przez co staje się ona napięta i wygładzona. Po systematycznym stosowaniu raz w tygodniu zdecydowanie zmniejsza się widoczność cellulitu!

Przepisów na ten domowy specyfik jest mnóstwo, każda z Was może go w dowolny sposób modyfikować

Najważniejsze produkty, które będą Nam dzisiaj potrzebne:

- fusy z kawy
- oliwa z oliwek, olejek do masażu, olej migdałowy – lub cokolwiek co nada nam poślizg i nawilży skórę
- gruboziarnisty cukier lub sól (bądź jedno i drugie)
- odrobina cynamonu (działa rozgrzewająco, u osób z rozszerzonymi naczynkami nie wskazane)

Po zaparzeniu kilku łyżek kawy w niewielkiej ilości wody, czekamy aż fusy ostygną, pozbywamy się nadmiaru wody i dodajemy resztę składników. Całość mieszamy do uzyskania jednolitej, dość gęstej masy i gotowe!

Prawda, że proste? A ciało cudownie gładkie!

P.S. Wiem, wiem… jest trochę sprzątania




10 NAJMODNIEJSZYCH KOLORÓW WIOSNA-LATO 2016

W ubiegłym roku królował kolor marsala - bordo. Został on wybrany przez Instytut Koloru Pantone jako kolor roku 2015. W 2016 ta światowa wyrocznia wybrała, aż dwa kolory: Rose Quartz i Serenity, czyli brudny róż i kolor nieba A oprócz nich jeszcze 8 dodatkowych kolorów, bez których nie obędziecie się w sezonie wiosna-lato:

- granat (Snorkel Blue)
- przygaszony żółty (Buttercup)
- nasyconą brzoskwinię (Peach Echo)
- odcień turkusu (Limpet Shell)
- liliowo-szary (Lilac Grey)
- ognista czerwień (Fiesta)
- delikatny brąz (Iced Coffee)
- jaskrawa zieleń (Green FLash).

Te kolory będą królować w modzie i kosmetyce. Szanujący się projektanci mody już uwzględnili je w swoich nowych kolekcjach. Na sklepowych półkach również się od nich nie odpędzimy, gdyż specjaliści przygotowujący listę inspirowali się współczesną sztuką i wybrali kolory bardzo uniwersalne, jak również przyciągające.

Moje drogie zatem nie może zabraknąć tych kolorków na waszych paznokciach, w końcu nasze pazurkowe stylizacje też muszą być modne w tym roku




SYSTEMATYCZNOŚĆ – GWARANCJA PIĘKNEGO WYGLĄDU

Czy jedno wyjście na siłownie albo trening w domu z Ewą Chodakowską, czy też jeden dzień diety coś nam kochane pomoże? Nie! Tak samo jest z naszą skórą.. potrzebna jest jej SYSTEMATYCZNOŚĆ.

Każda zadbana kobieta z pewnością wie, że kluczem do tego, by zawsze wyglądać pięknie, jest przede wszystkim konsekwentność. Nawet najdroższe kosmetyki czy najlepsze zabiegi, jakim można poddać się w salonie kosmetycznym, niewiele zdziałają, gdy zostaną zastosowane tylko raz na jakiś czas.

Systematyczność zabiegów wykonywanych w salonie kosmetycznym, wsparta odpowiednią pielęgnacją domową, jest gwarantem widocznych i trwałych efektów. Piękna skóra to oznaka dobrego samopoczucia i symbol zdrowego stylu życia. Niezależnie od wieku i rodzaju, potrzebuje nawilżenia, ochrony oraz dostarczania jej dobroczynnych substancji odżywczych. Jednak najważniejsze jest nasze podejście do pielęgnacji.

Nie traktujmy dbania o siebie jako męczącego obowiązku, ale przyjemność, na którą codziennie zasługujemy. Bo kto zadba o nas lepiej jak nie my same?